Nasiona chia – pomysł na zdrowe i smaczne śniadanie + Blogujemy linkujemy #5

Pinterest

nasiona chia

Kombinuję ostatnio ze śniadaniami, żeby nie jeść tylko kanapek. Mimo iż to najszybsze rozwiązanie to jednak od czasu do czasu warto coś zmienić i wybrać nie tylko szybkie ale i zdrowe rozwiązanie. Jakiś czas temu kupiłam sobie nasiona chia i do tej pory dodawałam je przeważnie do koktajli, ale przecież można z nich zrobić też ciepły posiłek, który znakomicie będzie nadawał się na śniadanie.

Lubię przepisy, które nie wymagają mnóstwa czasu na przyrządzenie i składników, zresztą rano każda minuta jest cenna, a takie śniadanie można przygotować naprawdę szybko. Trzeba jednak zacząć już wieczorem ;).

Składniki:

  • nasiona chia
  • len (cały w ziarenkach)
  • nasiona słonecznika
  • banan
  • maliny (u mnie z soku zrobionego przez mamę:))
  • miód
  • mleko sojowe

Przygotowanie:

Wieczorem:

Do miseczki wsypujemy nasiona chia i len, zalewamy ciepłą wodą, tak aby nasiona były zakryte, przykrywamy talerzykiem i zostawiamy na całą noc.

Rano:

Z nasion zrobiło się nam coś w rodzaju galaretki, czy kisielu. Podgrzewamy mleko sojowe, przelewamy do miseczki i mieszamy z nasionami. Do tego dodajemy troszkę miodu, pokrojonego banana i słonecznik. Całość jest słodkawa i może się wydawać trochę mdła, dlatego ja dodałam jeszcze kwaskowych malin. Moja mama robi je z pigwą, są pyszne i całości zdecydowanie dodały charakteru.

nasiona chia

Nasiona chia mają bardzo dużo składników odżywczych, błonnik, witaminy, minerały oraz kwasy tłuszczowe Omega 3, a przy tym są mało kaloryczne, więc doskonale będą się nadawały dla osób dbających o linię. Są także świetnym antyoksydantem, a to tylko nieliczne ich zalety, jest ich znacznie więcej.

Mam nadzieję, że czujecie się zachęceni i przy najbliższej okazji wprowadzicie do swojej diety nasiona chia:). A może już ich próbowaliście, jeśli tak to jestem bardzo ciekawa w jakiej formie?

Jak co piątek zapraszam także na Blogujemy linkujemy. Dajcie się poznać i wrzucajcie swoje wpisy z ostatniego tygodnia (niebieski przycisk) oraz odwiedzajcie inne osoby biorące udział w party. To naprawdę świetna promocja dla Waszego bloga. Zapraszam i bawcie się dobrze 🙂

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
  • Super pomysł. Na pewno spróbuje w jakiś weekend bo w tygodniu nie potrafię zmusić sie do porannego wysiłku w kuchni.

    • Oj to ja mam tak samo ale zapewniam Cię że to nie zajmuje dużo czasu 🙂

  • Dorota Rajska

    fajny pomysł na śniadanie – muszę spróbować – ciekawe czy to smaczne;)

    • Pewnie że smaczne 🙂 przecież nie wystarczy żeby jedzenie było tylko zdrowe, musi nam też dobrze smakować :). Dodatki przecież mogą być jakie lubisz, ja na przykład nie mogłam się przyzwyczaić do smaku mleka sojowego bo na początku kupiłam sobie waniliowe. Za to takie zwykłe bardzo mi smakuje 🙂

  • Chia nigdy nie próbowałam. Zwykle używam tańszego zamiennika jakim jest siemię lniane. I też lubię szybkie, nocne owsianki. Rano tylko je podgrzewam albo miksuję, w zależności co nastawiłam wieczorem i w 3 minuty mam posiłek gotowy 🙂
    pozdrawiam serdecznie!

    • No patrz jak dobrze że mnie odwiedzasz zawsze mi jakiś fajny pomysł podsuniesz :). Nie wpadłam na to żeby zmiksować, bo ja w sumie lubię jak coś chrupie :). Za to to genialny pomysł żeby podsunąć takie jedzenie dzieciom :). A nasiona chia są u mnie normalnie w sklepie spożywczym kosztowały mnie chyba ok 13 zł 🙂

      • Ja też lubię jak coś chrupie, ale miksowane paciaje lepiej podchodzą Gizmolovi. To takie wyjście awaryjne, jak samolocik nie chce wlecieć do hangaru 😉

  • Zawsze z nasion chia przygotowuję pudding, ale skuszę się na Twoją wersję z siemieniem lnianym. Brzmi zdrowo i pysznie 🙂

    • A jak zrobić ten pudding?

      • Dwie łyżeczki nasion chia zalewam połową szklanki mleka (zwykle używam kokosowego, ale sojowe czy zwykłe krowie również się sprawdzi). Przykrywam i zostawiam w lodówce na noc. Rano mieszam i dodaję ulubione owoce, albo zblendowanego banana czy mango. Mówię Ci, pycha!

  • Brzmi pysznie! Zawsze mam problem z nasionami chia, bo nie umiem ich zastosować do konkretnego dania – ale Twój przepis mnie zachęcił. Niedługo jadę do domu, podkradnę trochę malin i zabieram się do roboty! 🙂

  • Przepisy na zdrowe śniadania to jest to czego teraz potrzebuje. Ile można jeść rogalików z nutellą 🙂

    • hehheh pewnie duża 😀 chociaż ja z nutellą to akurat nie lubię ale inne rogaliki bardzo chętnie 🙂

  • super! zmobilizwałaś mnie żebym się za chia wzięła bo jeszcze nie próbowałam, dzieki!

    • O to bardzo się cieszę 🙂 spróbuj i daj znać jak smakowało 🙂

  • Nasiona chia to dla mnie nowość – jeszcze nie miałam okazji ich jeść. Jeśli zdarza mi się jeść tzw. „płatki” na śniadanie, to zawsze przygotowuję własne mieszanki, więc pomyślę nad kupnem tych nasion 🙂

    • Też wolę te które sama robię, a nasiona spróbuj jeśli nie same to można dosypać do owsianki 🙂

  • Nasiona chia dość często goszczą w Naszym domu, ale osobiście za nimi nie przepadam. Zdecydowanie bardziej przemawia do mnie ta smakowita muffinka 😀

    • hahha do mnie też przemawiała dopóki jej nie spróbowałam, wyglądała super ale niestety smakowała tak sobie.

  • Te nasionka są fenomenalne, sama ich używam! 🙂

  • Nie próbowałam, ale skusze się! Jak zdrowe to trzeba jeść! 🙂 Pozdrawiam

  • Nie wiem czy to aż takie szybkie śniadanie niż standardowe kromki. Ale święta racja że ma się już ich dość…zbyt często standardowe śniadania 🙁

    • Też mam ten sam problem kanapka na szybko i koniec ale czasem się mobilizuję do czegoś innego i w sumie to tak długo nie schodzi z takim jedzeniem 🙂 od czasu do czasu można się skusić 🙂

  • Wygląda to naprawdę smakowicie, Kasiu 🙂 Obawiam się jednak, że mleko sojowe musiałabym zamienić na krowie, bo za sojowym nie przepadam… czy to bardzo zmieni smak całego posiłku? Bo ogólnie całość sprawia, że już zgłodniałam ツ

    I tradycyjnie dzięki za kolejne linkowe party!

    • A powiem Ci że mi bardzo nie smakowało mleko sojowe na początku. Kupiłam sobie waniliowe i było dla mnie nie do przejścia. Za to to zwykłe naturalne smakuje fajnie i już się do niego przyzwyczaiłam. Mleko krowie jak najbardziej może być pewnie będzie jeszcze lepiej smakować niż z sojowym. Nie ma za co 🙂 Zapraszam też na kolejne 🙂

  • HankaSkakanka.pl

    Nigdy nie próbowałam nasion chia, najwyższa pora nadrobić zaległości 🙂

  • Brzmi pysznie, ale jak dla mnie wszelkie postaci jajek są nie do zastąpienia 😉

    • Hehheh jajko na śniadanie też fajne ale długo się gotuje 😉 jajecznica już lepiej 🙂

  • Nasiona są super.. mają lekki, uniwersalny smak.